Pages

Tuesday, February 16, 2010

Psikomotor dan Pergerakan

Topik ini berkait rapat dengan perkembangan fizikal kanak-kanak dari umur lahir sehingga 6 tahun...teori-teori, konsep, ciri-ciri dan prinsip-prinsip isu dasar yang dibincangkan dalam tajuk ini sehingga kanak-kanak mampu melakukan pergerakan seterusnya mencapai perkembangan motor halus dan motor kasar.....

2 comments:

  1. assalamualaikum....
    Saya lebih suka melihat perkembangan yang dilalui oleh kanak-kanak atau bayi yang berusia 6 bulan dan ke atas. Antaranya perkembangan yang dapat dilihat adalah keadaan fizikal kanak-kanak pada usia ini sudah pun stabil. Kini kepalanya lebih tegap dan boleh digerakkan ke pelbagai arah. Yang paling menyeronokkan adalah kemampuan verbal mereka juga telah berkembang. Kanak-kanak pada usia begini sudah mula untuk meniru pergerakan bibir orang dewasa dan telah menunjukkan ciri-ciri mahu bercakap. Pada ketika inilah, digalakkan kepada penjaga,pengasuh mahupun ibubapa sendiri untuk meluangkan masa yang lebih bersama bayi mereka.

    ReplyDelete
  2. Bermakna anda berminat untuk fokus kepada pengasuhan dan pendidikan kanak-kanak di bawah umur 5 tahun ke bawah. sememang sangat menarik dan menakjubkan.

    ReplyDelete


Followers

SELURUH LANGIT DAN BUMI MILIK ALLAH